קליניקה לרפואה מסורתית לילדים ומבוגרים

peaceful

center

peaceful

center

שאלות ותשובות דיקור סיני לילדים

דיקור סיני לילדים שאלות ותשובות

הורים יקרים,

לפני שאבקש מכם להפקיד בידיי ובידיה הקסומות של הרפואה הסינית את היקר לכם מכל, אשמח להציג עבורכם תשובות לשאלות שנשאלו לגבי רפואה סינית לילדים ודיקור סיני לילדים בפרט על ידי הורים שילדיהם מטופלים אצלי וכן מתוך פורומים, רשתות חברתיות ובלוגים ברחבי הרשת.

מה הם הכלים הטיפוליים?

בקליניקה שלי אני משתמשת במגוון כלים מעולם הרפואה הסינית אשר מתאימים לטיפול בילדים ובתינוקות. טווינא לתינוקות, שיאצו (מגיל 7 ומעלה), דיקור סיני לילדים ע"י מחטים דקיקות מצופות סיליקון אשר מותאמות במיוחד לטיפול ילדים וצמחי מרפא סיניים ברקיחה מותאמת לפעוטות. כמו כן, להרכיב תזונה מותאמת לילד לפי הבעיה שהגיע עימה או לתת כלים כללים לתזונה (לפי עקרונות התזונה המסורתית)נכונה ומאוזנת יותר לכל המשפחה.
כיצד את יודעת איזה כלי טיפולי מתאים לילד שלי?
לפני תחילת הטיפול אני אוספת אינפורמציה מההורים וגם מהילד אם זה אפשרי. אני מאבחנת את המצב לפי דופק, לשון והתבוננות במבנה הילד, שזהו כלי אבחנתי מדויק מאוד. כך אני מאבחנת ובונה את הטיפול המתאים.

דיקור סיני לילדים

מאילו גילאים ניתן להתחיל לטפל?

ניתן לבצע את הטיפול מהרגע שהתינוק נולד, אם יש בכך צורך. לרוב, השימוש בכלים הטיפוליים נעשה בהדרגה. לפעמים טווינא עוזרת מיד ולפעמים גם שינוי תזונתי (במידה והתינוק כבר אוכל) משפר את המצב מאוד. במקרים אלו, לא יהיה צורך להמשיך לטיפול בדיקור או צמחי מרפא. 

דיקור סיני לילדים

האם ישנן תופעות לוואי?

תופעות לוואי במקרה שלנו, הן תופעות רצויות. כמובן שכל מקרה לגופו, אבל אני כן ארצה לראות שינוי. לרוב אצל ילדים, השינוי הוא מהיר. אנחנו נוכל לפעמים לצפות בשינוי בהתנהגות, בתיאבון או במצב הרוח. לרוב זהו שינוי מבורך, כי אז אנו יודעים שהתהליך משפיע על הילד ויש לכך השלכות שאנחנו צופים בהן.
אתן דוגמא: מגיע לקליניקה ילד שחולה הרבה פעמים בשנה ורוב הזמן הוא מרגיש חלש.
לאחר שהוא מתחיל טיפול ומערכת החיסון שלו מתחזקת, נראה שינויים בתדירות הופעת המחלות וכן באורך הזמן של כל מחלה. מעבר לכך, נוכל לרוב לצפות בשינוי התנהגותי. הילד הופך לפעיל ושמח יותר. לפעמים תכונות אופי שלא הכרנו בו קודם יצוצו להן על פני השטח. ניתן לחשוב על המחלה כמסך שמונע מהילד לראות ולהרגיש כל מה שקורה סביבו. ברגע שהמסך מתפוגג, הכל הופך להיות חד ובהיר יותר.

דיקור סיני לילדים

האם דיקור סיני לילדים כואב?

דיקור סיני לילדים ותינוקות הוא לא טיפול כואב. המחטים לתינוקות הן דקיקות וקטנות בציפוי סיליקון והדיקור כמעט ולא מורגש. אגב, אני קוראת להם טיקטקים כי המילה מחט פשוט לא מתאימה להם.לפעמים יש נקודות רגישות יותר שבהן הילד ישים לב ששמו לו מחט, הרגישות נובעת מכך שהצ'י, האנרגיה שזורמת בנו, היא מאוד שטחית אצל תינוקות וילדים ולכן הם מרגישים אותה הרבה יותר מאיתנו. היתרון בכך הוא שהם מגיבים מהר יותר לטיפול. אם אדם מבוגר ילך לטיפול בדיקור, הוא יאלץ לשכב עם המחטים בין 20 דקות לחצי שעה. לילד, לעומת זאת, מספיק 10 דקות ולפעוט אפילו חצי דקה עד דקה.

כלי נוסף שקיים בקליניקה הן מדבקות קטנות עם טיקטק קטן בפנים שהילד הולך איתן הביתה ובכלל לא יודע שעשינו טיפול.

לגבי הטיפול במגע שיאצו או טווינא לתינוקות זהו טיפול נעים ומלטף וילדים בדרך כלל מתחברים ומבקשים מההורים שיעשו להם את הטיפול גם בבית.ואני תמיד מעודדת הורים להמשיך לטפל בבית.

דיקור סיני לילדים

איך גורמים לילד לשתות צמחים?

הצמחים מגיעים בטנקטורה על בסיס גליצרין בתוספת דבש או חרובים והמינון נקבע לפי משקל הילד.לכן הטעם של הצמחים נסבל בהחלט.

שמעתי מההורים אינספור טכניקות לשתיית צמחים, יש כאלו אשר מערבבים עם מיץ, בתוך תה, רסק פרי או שייק.

בסה"כ מדובר בכמות קטנה של צמחים ובעיני זה כמו כל תרופה אחרת שלוקחים. לפעמים חשוב לבנות סביב זה חיזוק חיובי, לדוגמא, סוכריה או מעדן בריא שמגיעים ישר אחרי ששותים את הצמחים.

מהן התופעות והמחלות שניתן לטפל בהן דרך נפלאות הרפואה הסינית אצל ילדים?

 ניתן לטפל בכל התופעות המלוות את התפתחות הילד מהגיל הרך ועד בגרותו. דוגמא חלקית לתופעות הנפוצות הן:

גזים, עצירות, שלשולים, כאבי בטן, סינוסיטיס, רפלוקס, סבוריאה, אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור),דלקות אוזניים, נוזלים באוזניים,חיזוק מערכת החיסון, מחלות מעי דלקתיות, פצעי בגרות, כאבי מחזור, עצבנות, מתח, בעיות שינה, חרדות,אקנה, היפראקטיביות ועוד.

דיקור סיני לילדים

מה תדירות הטיפולים?

ברוב המקרים תדירות הטיפולים היא אחת לעשרה ימים/שבועיים, זהו פחות או יותר זמן ההשפעה של כל טיפול. במקרים מסוימים יש צורך בטיפול אחת לשבוע.

מעבר לכך, אני תמיד מלמדת את ההורים כמה תרגילים מעולם הטווינא כדי שיוכלו להמשיך ולטפל בילד שלהם גם בבית. התנועות הן קלות והטיפול הנלווה בבית משפר מאוד ומאריך את השפעת הטיפול בקליניקה.

מה עושים אם הילד לא ירצה לשתף פעולה?

הטיפול מתבצע באווירה קלילה ונעימה, בשילוב משחק או שיחה מעניינת. הרצון שלי הוא לחבר את הילד בכל גיל לחוויה הזו ולהציג אותה כחוויה חיובית. זהו מקום שהוא מגיע אליו כדי להרגיש טוב יותר וחשוב שהטיפול יהיה בקצב שלו, אני לא נוהגת לשכנע ילדים או לבקש מההורים לעשות זאת.
הטיפול מתחיל וזורם והילד מחליט מתי הוא מעוניין להפסיק אותו, לרוב הם יודעים יותר טוב מכולנו. אם קרה מצב שלא הצלחנו לעשות את הטיפול במלואו כתוצאה ממצב רוח רע שהילד הגיע איתו או כל סיבה אחרת, אני תמיד מאפשרת להורים להגיע שוב בסמוך לטיפול כדי להשלים את הטיפול.

מתי ניראה תוצאות?

דיקור סיני לילדים

האנרגטיקה של הילד היא חמה, הוא זז, רץ, בוכה ואחרי שניה מחייך, מתרגז ואז חוזר לשחק.

הכל קורה מהר והשינוי הוא מהיר מאוד. אם אדם מבוגר נדבק בוירוס, הוא יהיה במיטה שבוע.

תינוק, לעומת זאת, חוטף משהו חדש כל שלושה ימים, הוא מסתובב יומיים עם חום ואז הכל נעלם כלא היה. התגובות של הילד הן הרבה יותר מהירות משל מבוגר ולרוב נראה שינוי כבר מהטיפול הראשון, ולפי זה נבנה את התוכנית טיפולים העתידית.

יש לכם עוד שאלות ?

מזמינה אתכם ליצור איתי קשר

מסנן מאמרים

IBD- מחלות מעיים
אורך חיים בריא
טיפול בילד/ה
טיפול בנשים
טיפול בצמחי מרפא
רפואה מסורתית
תזונה

מאמרים נוספים

PFAPA (פיפאפה)
PFAPA מה זה?
רפלוקס אצל תינוקות_Gastro-Esophageal Reflux
רפלוקס בתינוקות Gastro-Esophageal Reflux
אטופיק דרמטיטיס_אסתמה של העור
אסתמה של העור(אטופיק דרמטיטיס)
תמונה ראשית הפרעות קשב וריכוז ADHD
בעיות קשב וריכוז והקשר לארוחת הבוקר
דלקות אוזניים תמונה ראשית
דלקת אוזניים אצל ילדים ותינוקות
תזונה ותרבות השפע
עידן השפע התזונתי, אמת או שקר?
רפואה אינטגרטיבית
רפואה אינטגרטיבית - השילוב המנצח
סטרס טיפול
הצילו ! אני בסטרס
מניעת מחלות חורף
מניעת מחלות חורף המלצות וטיפים
לגדל ילד בריא
לגדל ילד בריא-ארוחת בוקר
אלמנט עיצובי

השאירו פרטים

לקבלת פרטים לגבי הטיפול מלאו את הטופס