קליניקה לרפואה מסורתית לילדים ומבוגרים

peaceful

center

peaceful

center

רפואה אינטגרטיבית – השילוב המנצח

רפואה אינטגרטיבית

חייבים לבחור?רפואה אינטגרטיבית השילוב המנצח

האם ידעתם שכאשר אתם מושיטים צעצוע לילד המחזיק כבר צעצוע בידו, הוא יושיט בכל זאת את ידו הפנויה כדי לקבל את הצעצוע שלכם? ילדים אוהבים שפע ורוצים להנות מכמה עולמות במקביל. מבוגר, לעומת זאת, ינהג אחרת. ברוב המקרים הוא יחליף את החפץ שברשותו בחפץ החדש שמושט אליו. מי מהם צודק? הילד שמאמין כי דבר אחד אינו בא על חשבון השני אלא רק מוסיף (כולם יודעים שטובים השניים מן האחד) או האדם הבוגר והפחות אופטימי אשר מאמין כי לכל דבר שמקבלים בחיים יש מחיר או תמורה. תזכרו את הסיפור הזה במהלך הכתבה הבאה כי הוא מסכם היטב את הראייה שלנו לגבי עולם הרפואה.   רבים מהמטופלים שאני פוגשת בקליניקה באים אליי לטפל בבעיות די זניחות כמו כאב אורטופדי בברך למשל. בתשאול שאני עורכת עם המטופל לגבי הרקע הרפואי שלו, עולות לפתע בעיות רפואיות רציניות. מקרים אלו מעלים אצלי את התהייה איך דווקא הכאב בברך הוא זה שהביא את אותו אדם לפתח הקליניקה שלי ולא לדוגמא מחלת האסטמה, קרוהן או כל מחלה רצינית אחרת ממנה הוא סובל מזה שנים רבות. כחלק מתפקידי, אני בודקת האם המטופל במעקב רופא וטיפול תרופתי בנוגע למחלה. ברוב המקרים המטופל עונה שכן, אך לעיתים גם כשהמחלה בטיפול, המצב אינו יציב, יש התקפים ואיכות החיים של המטופל ירודה. אני נפגשת עם מקרים כאלו כמעט מדי יום והעניין גורם לי לתהות: למה מטופל יבחר לטפל בבעיה אחת בטיפול אלטרנטיבי (רפואה סינית) ובבעיה אחרת בטיפול קונבנציונלי (רפואה מערבית)? 

אז מה זו רפואה אינטגרטיבית?

אם נסכם במשפט אחד, זהו שילוב של כל הכלים העומדים לרשות האדם כדי לחיות באיכות חיים טובה יחד עם האבחנה/ בעיה רפואית/מחלה שיש לו. וכמו בסיפור הנ"ל, למה בעצם לא להנות מכל העולמות כשמדובר בבריאות שלנו?

ועכשיו בהרחבה..

רפואה אינטגרטיבית מתייחסת לשילוב בין רפואה מערבית ורפואה המסורתית:

רפואה מערביתרפואה אינטגרטיבית השילוב המנצח

הרפואה המערבית היא רפואה נפלאה, הפיתוחים המדהימים בתחום הטיפול במחלות קשות ומורכבות הולכים ומשתפרים משנה לשנה. כיום קיימת היכולת גם להציל חיים בעזרת ניתוחי חירום וגם לאפשר לילד עם שפה משוסעת לחייך או ילדה עם אוזניים בולטות להרגיש כמו כולם בעזרת  ניתוחים אסתטיים. אם הייתי חושבת על חיסרון אחד בולט של רפואה מערבית במצבים שאינם מסכני חיים, היא העובדה שהיא פועלת לפי פרוטוקולים וסטטיסטיקות וכך מטופלים רבים נופלים בין הכיסאות. כיצד הדבר קורה? ראשית, אם הבדיקות שנערכו לאדם שאינו חש בטוב יוצאות תקינות, ייתכן והוא ישלח הביתה ללא טיפול. כך מגיעים אלי מטופלים רבים שכל הבדיקות שלהם מעידות על גוף בריא אך הם עדיין מרגישים עייפים וחולים.  במקרים אחרים, לעיתים יש אבחון של מחלה אך ברוב המקרים הרופאים מטפלים בחולה המאובחן כפי שמטפלים בכלל אוכלוסיית החולים במחלה זו ולא כאינדיבידואל. לעיתים הטיפול מתאים לאותו חולה אך במקרים לא מעטים המטופל ממשיך לסבול. לדוגמא, נתקלתי בחולי אסטמה המשתמשים במשאפים באופן קבוע אבל הם עדיין חווים התקפים תכופים ולא יכולים לנהל את חייהם בצורה תקינה ורציפה. כלומר, הם מקבלים טיפול תרופתי, הם במעקב אצל רופא אבל עדיין סובלים מתסמיני המחלה ואיכות חיים ירודה.

רפואה מסורתית

הרפואה הסינית היא רפואה עתיקת יומין. היא אמנם לא תציל אותך מדלקת בתריסריון או משבר פתוח ברגל כמו הרפואה המערבית, והיא גם אינה מתיימרת לעשות זאת. כל רפואה והחוזקות שלה, לרפואה הסינית יש את הקסם הטיפולי שלה. רפואה סינית רואה את האדם כאינדיבידואל, כאדם העומד בפני עצמו וסובל מבעיה כזו אחרת, הבעיה יכולה להיות זהה לבעיה של אדם אחר, אך הרפואה הסינית יודעת שאצל כל אחד שורש הבעיה יכול להיות שונה בתכלית. בהרבה מאוד מהמקרים בהם הרפואה המערבית לא רואה שום בעיה אצל מטופל עם בדיקות תקינות, רפואה סינית מצליחה לראות את הדברים קצת אחרת וביכולתה לאזן תהליכים גופניים בשלבים ההתחלתיים כדי שהדבר לא יפתח למחלה של ממש. בנוסף, מטופלים שכבר מטופלים בטיפול תרופתי אך עדיין לא מרוצים מאיכות חייהם, מוזמנים לשלב את החוכמה הסינית כדי למנף את הטיפול והשילובים הינם רבים ומגוונים.

כלים מרכזיים לשימוש יומיומירפואה אינטגרטיבית השילוב המנצח

צמחי מרפא אחד הטיפולים הנפוצים הוא טיפול בצמחי מרפא סיניים בשילוב עם טיפול תרופתי חיצוני או פנימי לטיפול בבעיה. דיקור סיני עובד מצוין באיזון תהליכים בגוף, בין אם המטופל תחת טיפול תרופתי או טרם התחיל. הדבר נוגע כמובן גם לילדים. דיקור סיני הוא כלי מעולה לטיפול ותמיכה בילדים, עם ציוד מותאם לטיפול מגיל 0. תזונה מסורתית– כמו תרופה בעיני לחלק מהתחלואים, לפעמים כל מה שצריך הוא שינוי תזונתי מותאם.

האם מותר לשלב טיפולים שונים עם טיפול מערבי?

התשובה היא בהחלט כן. לא סתם בכל בית חולים נחשב בארץ, ישנן מחלקות של רפואה אינטגרטיבית , המשלבות את הרפואה המסורתית לצד הרפואה המערבית. נכון וחשוב לשלב את החוכמה העתיקה של פעם עם המדע של היום. המחלקות הן רבות, החל ממחלקות גסטרואנטרולוגיות ועד מחלקות אונקולוגיות, מחלקת יולדות ועוד. המטרה היא אחת: להעניק למטופל את הטיפול המקיף והנכון ביותר עבורו, תוך הסתכלות מנקודות מבט שונות ושילוב כוחות. הדבר החשוב ביותר בסופו של דבר הוא בריאות המטופל.

מקרה לדוגמא

פעוט בן שנה וחצי עם נוזלים באוזניים שאינם מתנקזים , כל צינון קל הופך אצלו לדלקת אוזניים חריפה. הפעוט טופל מספר פעמים באנטיביוטיקה אך לא נראתה הטבה. לאחר חמישה סבבי אנטיביוטיקה, הרופא הודיע שהצעד הבא יהיה ככל הנראה ניתוח כפתורים. כניסיון אחרון, האמא הביאה את הפעוט לטיפול בסבב אנטיביוטיקה בפעם השישית. מה שהיה שונה בפעם הזו הוא שבנוסף לטיפול האנטיביוטי, הפעוט קיבל גם טיפול של צמחי מרפא ודיקור. בתום שלושה חודשים, הנוזלים נוקזו בהצלחה והדלקות פסקו בעקבות כך. זהו מקרה נפוץ בקרב פעוטות ולא קרה כאן שום  קסם אלא שילוב מנצח בין רפואות שונות.

 לסיכום

תחזרו שוב לסיפור שאיתו התחלנו, לפעמים הילדים פשוט יותר חכמים מאיתנו, בלי שהם בכלל מודעים לכך. בחרו עבורכם ועבור ילדכם את הטיפול הטוב ביותר והמקיף ביותר. אם אתם מתלבטים, תשאלו, תתייעצו עם איש מקצוע אך אל תוותרו על הבריאות שלכם ושלהם.

מסנן מאמרים

IBD- מחלות מעיים
אורך חיים בריא
טיפול בילד/ה
טיפול בנשים
טיפול בצמחי מרפא
רפואה מסורתית
תזונה

מאמרים נוספים

PFAPA (פיפאפה)
PFAPA מה זה?
רפלוקס אצל תינוקות_Gastro-Esophageal Reflux
רפלוקס בתינוקות Gastro-Esophageal Reflux
אטופיק דרמטיטיס_אסתמה של העור
אסתמה של העור(אטופיק דרמטיטיס)
תמונה ראשית הפרעות קשב וריכוז ADHD
בעיות קשב וריכוז והקשר לארוחת הבוקר
דלקות אוזניים תמונה ראשית
דלקת אוזניים אצל ילדים ותינוקות
תזונה ותרבות השפע
עידן השפע התזונתי, אמת או שקר?
סטרס טיפול
הצילו ! אני בסטרס
מניעת מחלות חורף
מניעת מחלות חורף המלצות וטיפים
לגדל ילד בריא
לגדל ילד בריא-ארוחת בוקר
דיקור סיני לילדים שאלות ותשובות
שאלות ותשובות דיקור סיני לילדים
אלמנט עיצובי

השאירו פרטים

לקבלת פרטים לגבי הטיפול מלאו את הטופס