קליניקה לרפואה מסורתית לילדים ומבוגרים

peaceful

center

peaceful

center

מה זה דיקור סיני

מה זה דיקור סיני

מקור הדיקור הסיני

מה זה דיקור סיני

דיקור סיני, ביחד עם צמחי מרפא, הוא אחד מדרכי הטיפול העתיקים בעולם וחלק מעולם הרפואה הסינית כבר מעל ל-3,000 שנה. כיום, הדיקור הסיני הוא חלק בלתי נפרד ממחלקות בתי החולים הגדולים בארץ ובעולם וניתן למצוא טיפולים בדיקור סיני בכל קופות החולים בארץ. זהו תחום טיפול שנחקר עד היום לעומק בכדי לנסות ולהבין את מנגנון הפעולה הקסום שהגיע אי שם מסין הרחוקה. הרפואה הסינית הקלאסית כוללת בתוכה את התאוריה של היין והיאנג,חמשת האלמנטים המורכבים מהטבע- עץ, אש, אדמה, מתכת ומים, 12 האיברים ופרמטרים נוספים שעוזרים למטפל לאבחן את המטופל בצורה מלאה ולתת לו את הטיפול הכי נכון ומדויק עבורו. במהלך ההתפתחות של התחום הרחב הזה שקוראים לו רפואה סינית נולדו עוד שיטות, זרמים ואינספור טכניקות דיקור ואבחנה. כאב לרוב לא יטופל באותה צורה אצל כולם, משום שמקור הבעיה לא זהה. כל גוף הוא שונה במבנה שלו ובאיכות האנרגטית שלו. ברפואה הסינית מאמינים שכל אדם צריך את הטיפול האישי שלו וכן לא ניתן לטפל בכל החולים באותו כדור, כמו שקורה היום עם כדור אקמול. מיגרנות, לדוגמא, יכולות להיווצר ממגוון סיבות. הן יכולות להגיע מכיווץ מתמיד בשכמות והצוואר או לחלופין מתזונה לקויה, סטרס, נעילת לסתות ועוד. אין גלולה אחת מתאימה לכולם וזו רק דוגמה אחת מיני רבות.

מה קורה בטיפול של דיקור סיני

מה זה דיקור סיני

דיקור סיני זו טכניקה של טיפול בגוף האדם ע"י האנרגיה שזורמת בו, הצ'י,  דרך ערוצי האנרגיה הרבים והמסועפים בגוף שנקראים מרידיאניים. על גבי המרידיאנים פזורות מאות נקודות דיקור ולכל נקודה תפקיד שונה. האבחנה של המטופל מסתמכת על תשאול מקיף, אבחנת לשון, דופק ודרך התבוננות ומגע. על ידי החדרת המחט לנקודות הדיקור המתאימות לפי האבחנה, אנחנו בעצם מזרימים צ'י לאזור של הנקודה או לאורך המרידיאן כולו ומנחים את הגוף מה לעשות כדי לרפא את עצמו. המחט או המטפל לא מזרימים לגוף המטופל "כוחות על" או אנרגיות מבחוץ. הגוף לומד ויודע לעבוד עם מה שיש לו בצורה הטובה ביותר. המטרה של הטיפול היא כמובן לטפל בתלונת המטופל אך גם להבין מהו שורש אותה תלונה, מי הוא האדם שניצב מולי, מאיזה מקום הוא פועל בעולם הזה, למה כואב לו ואיך למנוע את הכאב הזה בעתיד. אם נלך לשורשי הרפואה הסינית, נבין שזוהי רפואה מונעת. הגוף שלנו יוצא מאיזון בגלל עצם היותנו חיים ולא עומדים במקום. השאיפה של הרפואה הסינית, באמצעות כלים כמו  מגע (טיפולי שיאצו, טווינא), דיקור וצמחי מרפא, היא לנסות ולהחזיר אותנו עד כמה שניתן לאיזון.

כלים נוספים מעולם הרפואה הסינית

מה זה דיקור סיני

כוסות רוח  ישנם סוגים שונים של כוסות רוח אשר עשויות מזכוכית, פלסטיק או סיליקון. מטרת הכוסות היא לייצר ואקום שגורם לזרימת דם מואצת לאזור. כוסות רוח יעילות בבעיות כמו שפעת בשלבים ההתחלתיים, כאב שרירי ועוד.

מוקסה זהו צמח לענה סיני מיובש וגרוס המשמש לחימום נקודות ספציפיות או לחיזוק המחט ויצירת תנועה גדולה יותר של צ'י במקום. המוקסה יעילה בכאבי מחזור, פריון, כאבי בטן, שלשולים ועוד.

מוכנים לתהליך?

כמובן שהדיקור הוא לא תרופת פלא, זהו תהליך שלוקח זמן. המטפל והמטופל מתגייסים לתהליך וצועדים יחד בדרך לגוף בריא יותר. רפואה סינית זו דרך חיים, ההבנה העמוקה שאנו חלק בלתי נפרד מהטבע. כוחות הטבע פועלים עלינו בין אם אנחנו רוצים ובין אם לאו וככל שנלמד טוב יותר להיות קשובים לכוחות האלו וכן לגוף שלנו, כך נוכל לאזן את עצמנו מהר יותר ברגעי הצורך. התפקיד שלי כמטפלת הוא בין היתר לשקף למטופל סיטואציות בחייו ולהנחות אותו לשינוי אורחות חיים במידת הצורך כדי להביא אותו למלוא פוטנציאל הריפוי.

לאילו בעיות מומלץ לשלב דיקור סיני

מה זה דיקור סיני

דיקור סיני מומלץ למגוון מאוד רחב של תסמינים. ה-FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי) כבר המליץ עליו כטיפול מקדים ויעיל לכאבים בגוף בכלל וכאבי גב בפרט. ישנו מגוון רחב של בעיות נוספות שדיקור יכול להימצא יעיל בהם:

  • גניקולוגיה של האישה- כאבי מחזור, אל ווסת, פריון, תסמונת קדם ויסתית ועוד.
  • כאבי ראש
  • כאבי שריר שלד
  • בעיות עיכול ומחלות מעיים
  • דלקות פרקים
  • פיברומיאלגיה
  • עייפות
  • דכדוך
  • עצבנות
  • בעיות שינה
  • תופעות גיל המעבר

 אז עכשיו, איך בוחרים מטפל מתאים ונכון עבורי?

או! זהו נושא חשוב בהחלט. שלב בחירת מטפל הכרחי להצלחת הטיפול. אני מזמינה אתכם להיות צרכן חכם ולקרוא בעיון את הכתבה הבאה

מסנן מאמרים

IBD- מחלות מעיים
אורך חיים בריא
טיפול בילד/ה
טיפול בנשים
טיפול בצמחי מרפא
רפואה מסורתית
תזונה

מאמרים נוספים

PFAPA (פיפאפה)
PFAPA מה זה?
רפלוקס אצל תינוקות_Gastro-Esophageal Reflux
רפלוקס בתינוקות Gastro-Esophageal Reflux
אטופיק דרמטיטיס_אסתמה של העור
אסתמה של העור(אטופיק דרמטיטיס)
תמונה ראשית הפרעות קשב וריכוז ADHD
בעיות קשב וריכוז והקשר לארוחת הבוקר
דלקות אוזניים תמונה ראשית
דלקת אוזניים אצל ילדים ותינוקות
תזונה ותרבות השפע
עידן השפע התזונתי, אמת או שקר?
רפואה אינטגרטיבית
רפואה אינטגרטיבית - השילוב המנצח
סטרס טיפול
הצילו ! אני בסטרס
מניעת מחלות חורף
מניעת מחלות חורף המלצות וטיפים
לגדל ילד בריא
לגדל ילד בריא-ארוחת בוקר
אלמנט עיצובי

השאירו פרטים

לקבלת פרטים לגבי הטיפול מלאו את הטופס