קליניקה לרפואה מסורתית לילדים ומבוגרים

peaceful

center

peaceful

center

מחלות מעיים אצל ילדים.

מחלות מעיים אצל ילדים

כשחליתי בקרוהן היתי בת 10.לפני 20 שנה זה היה דיי נדיר לחטוף מחלה כזו בגיל צעיר כל כך.
היום אני
מחלות מעיים אצל ילדיםשומעת יותר ויותר על ילדים בני 7 ו5 ולאחרונה גם על ממש תינוקות בני 10 חודשים המאובחנים עם מחלות מעיים. לצערי, מחלות מעיים אצל ילדים זו תופעה חדשה שהולכת ומתרחבת. רק בשנים האחרונות שאני שוחה בתחום של הרפואה המשלימה, ובהחלטה שאני לא פוסלת שום דבר כל עוד יש לו תוצאות , אני מבינה כמה אמא שלי היתה חסרת כלים להתמודד עם הבשורה הזו לפני 18 שנים.כיום אני יודעת שיש מה לעשות, ואם אני מדייקת ,יש כל כך הרבה מה לעשות!
כן זה דורש השקעה,המון השקעה,זה מחייב לשנות פאזה ואורחות חיים בכל הבית,זה מאלץ אותך כהורה, לחשוב מחוץ לקופסא. אבל אני מאמינה שלהורים זה כלום לעומת לשבת מול התינוק שלהם ולא לדעת מה לעשות הלאה מהרגע שהם יוצאים מחדר הרופא.

אני לא אכנס כאן לטיפולים התרופתיים המומלצים, אני לא רופאה ואני גם לא מציעה דברים שפוסלים או באים במקום.

אני רוצה לדבר איתכם על מה אתם,כהורים, כאלה שחיים ומגדלים את הילדים שלכם ומרגישים אותם על בסיס יומיומי יכולים לעשות כדי לשפר את איכות חייהם וחיי כל בני הבית.

קדימה לעבודה !

אני הולכת לפרט כאן מספר צעדים שתוכלו להתחיל כבר היום. אבל זכרו שכל ילד הוא משהו אחר לכן את השינויים יש לבצע בהדרגה וכמובן הכי טוב אם יש איש מקצוע שמלווה אותכם בשינוי הזה.

קודם כל מנסיון ומתוך הגיון בריא: אם יש ילד חולה בבית, כל הבית משנה אורחות חיים. חד משמעי.
תנסו לקטלג את הביטוי "אורחות חיים" תחת קטגוריה חיובית. נכון שזה מעלה בכם אסוציאציות של "קושי" "איסורים" "אוכל לא טעים" ועוד אבל זה ממש לא חייב להיות ככה.
תנסו לחשוב לכיוון "ביחד זה כוח" "אוכל בריא וטעים" "זו הזדמנות אדירה לכל המשפחה" "אני הדוגמא הכי טובה" .

בנוסף לאימוץ הקו החיובי אני מזמינה אתכם להרחיב את הידע שלכם ולחקור את הנושא של מחלות מעיים. יש הרבה חומר על הנושא אצלי באתר(אני מזמינה אתכם לקרוא את המאמר לגדל ילד בריא) וכמובן גם בהרבה מקומות אחרים.

מס' כללים והרגלים שכדאי לסגל בהקדםמחלות מעיים אצל ילדים

    1. תזונה – אם לילד שלכם יש מחלת מעיים,התזונה שלו צריכה לתמוך בו ולא לגרום לו לחולי.האוכל שהוא אוכל הוא לא אויב,וילד צריך לדעת את זה,האוכל שאתם מבשלים לו חייב להיות אוכל שמזין אותו מבחינת כל הערכים התזונתיים שדרושים לו לגדילה והתפתחות תקינים, מזון שקל לו לעיכול כלומר לא כזה שאחריו יש כבדות בבטן ,גזים או תופעות אחרות , וכמובן זה חייב להיות אוכל שטעים לו הוא אוכל אותו עם תיאבון רב.ופה נכנס גם עניין הבישולים,אמא ואבא אם אתם לא אוהבים לבשל,תתחילו לאהוב.תלכו לסדנאות,תפתחו את האינטרנט ופשוט כנסו לעולם הזה.זה לא רמת הכישרון שלכם בבישול,זה כמות התרגול שלכם. אין אוכל מוכן כלשהו שיכול להחליף בישול ביתי.גם לא בישול ביתי שמוכרים בקייטרינג. תשכחו מזה. תתחילו לבשל,תעשו מזה חוויה משפחתית ותחבקו את המנהג הזה באהבה. ככה תגלו שיש אוכל בריא וטעים. אופציה של מבשלת היא אופציה נהדרת כמובן אם יש לכם אמצעים לזה.אני חושבת שזו השקעה הרבה יותר מוצלחת עבורכם מעוד תרופה או או יום אשפוז.
    2. שינה – הקפדה על שינה חשובה מאוד.שינה זה תחום רחב שגם הוא כמו העיכול לא מקבל יחס הולם בחברה שלנו,יש החושבים שזה גובל בבזבוז זמן לישון שנת לילה מלאה או שנת צהריים.לילד עם מחלת מעיים, אבל האמת היא שלכל ילד, שינה היא קריטית לבריאות טובה כל הורמוני הגדילה והריפוי משתחררים בשינה,לכן חשוב מאוד להקפיד שהילד שלכם ישן מספיק שעות בלילה ועדיף גם ביום בעיקר אם יש לו צורך.מחלות מעיים אצל ילדים
    3. יומן מעקב – בעיקר כשמדובר בתינוק שעדיין לא יכול להביא את כל התחושות שלו,חשוב להחזיק יומן בעיקר בשלבים הפעילים של המחלה כדי לעקוב אחר כמות היציאות, כאבי הבטן,האוכל שנתתם לו ומה היו התגובות וכל דבר בשגרה היומית שלו שיכול להצביע על שינוי לטובה או לרעה.קלסר מעקב עם בדיקות דם ומשקל ומדדים אחרים של התפתחות,כל אלה חשובים מאוד כדי שתדעו אם אתם צועדים יחד בדרך הנכונה אל עבר הבריאות.

מה יש לרפואה הסינית להציע:

  1. טווינא לילדים  זהו כלי מדהים שמתאים לטיפול בילדים מגיל הינקות ועד גיל 7-8 תלוי בהתפתחות האישית של כל אחד. טווינא זוהי "פיזיותרפיה סינית" שעובדת על ערוצי אנרגיה שזורמים לאורך הגוף שלנו,  הטווינא עוזרת לגוף לשאוף לאיזון. מה שמדהים בטיפול הזה שהוא מאוד אפקטיבי ומאוד נעים לתינוק/ילד ואורך  סך הכל בין 10-20 דקות.החלק הנוסף בטיפול הוא היכולת של המטפל ללמד את ההורה את התנועות הבסיסיות של הטיפול, כך שאתם תוכלו להמשיך ולטפל בילדיכם בבית במהלך השבוע .הטיפול של ההורה בבית נחוץ מאוד כדי להגביר את האפקט של הטיפול שניתן ע"י המטפל וגם זהו זמן איכות חשוב ביניכם לבין ילדיכם.
  2. צמחי מרפא – צמחי המרפא הסיניים.לאחר אבחנה של התינוק/הילד ע"י המטפל,נרשמת פורמולת צמחים שמותאמת לילד במצב הנתון שהגיע איתו.הצמחים יכולים לעזור בעיכול של המזון,להקל על כאבי בטן או לעזור יחד עם הטיפול התרופתי להוריד דלקת. הצמחים ניתנים בסירופ מתקתק שפותח במיוחד בחברות הצמחים כדי לאפשר לילדים לקחת צמחים שטעמם לא תמיד נעים לחך.
  3. דיקור או מדבקות מגנטים – זוהי דרך נוספת לטפל בילדיכם.ישנן שיטות מיוחדות לדיקור ילדים ותינוקות שלא תמיד מערבים מחטים אלא כלים אחרים,או לחלופין מחטים דקיקות וקטנות בציפוי סיליקון שכמעט ולא מרגישים בהחדרה.הדיקור הוא מהיר מאוד ולא מכניס את הילד לסטרס או כאב.התגובות גם הן מהירות אצל תינוקות ומכאן היעילות.כמו כן ניתן גם להשתמש במדבקות של מגנט או זרע שמדביקים על נקודות דיקור  והולכים איתם הביתה.
  4. שיאצו – לילדים בוגרים יותר ניתן לשלב טיפולי שיאצו,זהו טיפול במגע שמגיע מיפן אך מתבסס על אותה תאוריית המרידיאנים, שמרגיע מאוד ומהרמן את תנועת הבטן.

    מחלות מעיים אצל ילדים

  5. תזונה  – האוכל בעיני הוא הכלי הראשוני לטיפול במחלת מעיים.הוא זה שעובר דרך אותם מעיים על בסיס יומיומי במגע ישיר ולכן ההכרחי ביותר לשים דגש על מה אוכלים,מתי ואיך. תזונה זה עולם ומלואו והרבה פעמים זה הכלי החזק ביותר והיעיל ביותר בקליניקה.

כדי ליצור שינוי אמיתי בבריאות של הילד. יש כמה אלמנטים ש

צריך לקחת בחשבון:

  • המזון צריך להיות קל לעיכול-כלומר הוא צריך להיות מותאם ליכולת העיכול של הילד
  • מזין מאוד-לא לשכוח שאנחנו בשלב החשוב ביותר בגדילה והתפתחות לכן אסור לשכוח את התפקיד הראשי של המזון שהוא ההזנה.
  • מזון עם סגולות רפואיות שתומכות במעי – הן אם מבחינת ריפוי ריריות המעי והן מבחינת איזון הפלורה.
  • מתאים לטיפוס שעומד מולי

במילים אחרות המזון הוא התרופה שאתם כהורים יכולים לספק לילדיכם על בסיס יומיומי. כמובן שהאוכל צריך להיות מותאם לשלב המחלה בו נמצא הילד,ומה האסטרטגיה שלנו שבאה יחד עם האוכל הזה.

לסיכום:

דבר חשוב אליכם ההורים,תקראו ספרים, תלכו להרצאות,תנברו באינטרנט,תשאלו חברים,פורומים,קבוצות. אל תפסיקו לחפש אחר הטוב ביותר לילד שלכם.כמובן שיש מידע שלא מגובה,ואפילו מידע מסוכן  שמתפרסם באינטרנט אבל אני מאמינה שריבוי ידע חשוב מאוד.רק ככה תדעו לבחור מה מתאים  ומה עובד לכם.בזהירות ובהדרגה.

תזכרו שאין זמן להתייאש,כמה שתפעלו מהר יותר בכלים שיש לכם כדי לשפר את בריאותו של ילדכם ככה תחסכו הרבה מאוד סבל בעתיד.

מסנן מאמרים

IBD- מחלות מעיים
אורך חיים בריא
טיפול בילד/ה
טיפול בנשים
טיפול בצמחי מרפא
רפואה מסורתית
תזונה

מאמרים נוספים

PFAPA (פיפאפה)
PFAPA מה זה?
רפלוקס אצל תינוקות_Gastro-Esophageal Reflux
רפלוקס בתינוקות Gastro-Esophageal Reflux
אטופיק דרמטיטיס_אסתמה של העור
אסתמה של העור(אטופיק דרמטיטיס)
תמונה ראשית הפרעות קשב וריכוז ADHD
בעיות קשב וריכוז והקשר לארוחת הבוקר
דלקות אוזניים תמונה ראשית
דלקת אוזניים אצל ילדים ותינוקות
תזונה ותרבות השפע
עידן השפע התזונתי, אמת או שקר?
רפואה אינטגרטיבית
רפואה אינטגרטיבית - השילוב המנצח
סטרס טיפול
הצילו ! אני בסטרס
מניעת מחלות חורף
מניעת מחלות חורף המלצות וטיפים
לגדל ילד בריא
לגדל ילד בריא-ארוחת בוקר
אלמנט עיצובי

השאירו פרטים

לקבלת פרטים לגבי הטיפול מלאו את הטופס