קליניקה לרפואה מסורתית לילדים ומבוגרים

peaceful

center

peaceful

center

דלקת אוזניים אצל ילדים ותינוקות

דלקות אוזניים אצל ילדים זו תלונה מאוד שכיחה בקליניקה (סיפור מקרה מהקליניקה  בסוף המאמר). זו אחת הסיבות לנטילת סבבי אנטיביוטיקה בלתי פוסקים, ועד לנטילת אנטיביוטיקה מניעתית אצל פעוטות. עבור מערכת החיסון והעיכול של הפעוט סבבים בלתי פוסקים של טיפול אנטיביוטי זה לא דבר קל בכלל והרבה פעמים משאיר אחריו סיבוכים אחרים. כל פעוט יכול לחטוף דלקת אוזניים במהלך שנות הילדות ,אבל אם אתם נמצאים בסבבים בלתי פוסקים של ריצות לרופא, בדיקות שמיעה, נטילת אנטיביוטיקה והסוף לא ניראה באופק, כדאי לכם להמשיך לקרוא.

דלקות אוזניים חוזרות אצל ילדים: למה זה קורה?

אחד הסיבות השכיחות של דלקת אוזניים חוזרת אצל פעוטות וילדים היא הימצאות של נוזלים באוזן באופן קבוע. נוזלים שלא מתנקזים מהאוזן זו קרקע פורייה להתרבות של חיידקים.

דלקת אוזניים אצל ילדים ותינוקות

מבנה הגולגולת של הפעוט

המעברים הדקיקים בין האף לאוזניים ,כל אלה מאפשרים לנוזלים שמצטברים במערכת הנשימה העליונה כתוצאה מעוד צינון רגיל לסתום את האוזניים, כך זה קורה אצל כולם. אלא שנוזלים אמורים להתפנות בסופו של דבר.

2 סיבות לכך שהנוזלים לא מתפנים מהאוזן

  1. מבנה חצוצרת השמע: אצל פעוטות, מבנה הגולגולת הוא קטן יחסית, וכמו שציינתי כל הצינוריות והמעברים בפנים הם דקיקים. בנוסף לזה הזווית בין האוזן לאף היא אופקית וזה מקשה על ניקוז של הנוזלים. אצל חלק מהפעוטות פשוט נשארים נוזלים באוזניים באופן קבוע. מצב שהוא לרוב גורם לדלקות חוזרות. *לאחר התפתחות והתארכות הפנים פתח התעלה באוזן גבוה מזה של הפתח באף וכך הנוזלים יכולים להתנקז בקלות יותר אל האף.
  2. שקד שלישי(אדנואידים מוגדלים): זו רקמה שהיא חלק ממערכת החיסון שלנו והיא מגיבה בדיוק כמו כל בלוטת לימפה לזיהומים חיידקיים או ויראליים, היא מתנפחת. אצל חלק מהילדים הרקמה הזאת נפוחה כל הזמן והיא חוסמת את הלוע ואת פינוי הנוזלים מהאף והאוזניים. זוהי צרה צרורה בפני עצמה, אבל בהקשר לאוזניים זה אחד הגורמים שמונעים מהנוזלים העודפים באוזן להתפנות.

אז לילד שרוב הזמן מנוזל יש סיכוי גבוה יותר לדלקות אוזניים?

כן, לילד שרוב הזמן מנוזל ומערכת הנשימה העליונה שלו גדושה בנוזלים, יש לו סיכוי גבוה יותר לדלקות אוזניים חוזרות.

מה הבעיה עם נוזלים באוזניים?

נוזלים באוזניים שלא מתנקזים פוגעים בשמיעה וכך בהתפתחות השפתית של הילד, יכולים לגרום אף לבעיות התנהגות בגילאי 3-6.

מה הטיפול הרפואי המערבי בדלקות אוזניים חוזרות?

במקרים של דלקות אוזניים חוזרות שלא מגיבות לטיפול באנטיביוטיקה חלק מהרופאים ממליצים על ניתוח כפתורים, שהוא בעצם מאפשר פינוי של נוזלים מהאוזן דרך חור קטן בעור התוף. ישנם מקרים שהניתוח הוא בלתי נמנע ואף נחוץ כדי להפסיק את סבבי האנטיביוטיקה ולאפשר לילד התפתחות תקינה. ישנם גם לא מעט מקרים בהם ניתן לטפל ללא התערבות ניתוחית בהצלחה רבה ע"י מגוון כלים מעולם הרפואה הסינית

כלים מעולם הרפואה הסינית:

דיקור סיני לפעוטות וילדים

דלקת אוזניים אצל ילדים ותינוקות

טכניקת דיקור עדינה מאוד עם ציוד מותאם לילדים שמטרתה במקרה הזה תיהיה לשנע את הנוזלים התקועים החוצה. הדיקור מותאם לכל מקרה באופן פרטני, כאשר הטיפול משתנה בזמן הדלקת עצמה וכמובן בהפוגות בין לבין.

כאן אגיד שכל ילד נוטה לפתח פתולוגיות (חולי) מסוג אחר לפי המבנה הבסיסי שלו. אם יש לכם כמה ילדים בבית אני מניחה שלא כולם סבלו בילדותם מנוזלים באוזניים. וישנם טיפוסיים ספציפיים שיותר נוטים לסבול מדלקות אוזניים חוזרות.

צמחי מרפא סיניים

הצמחים מגיעים מבית המרקחת בשלל צורות שמאפשרות מתן נוח לילד.

טווינא

טכניקת מגע שמגיעה מסין, שמשולבת בטיפול בקליניקה ועובדת על אזורים שעוזרים בפינוי הנוזלים, חיזוק מערכת חיסון ועוד. בנוסף אני מאוד אוהבת ללמד את ההורה מספר תרגילים כאלה כדי שגם אתם בבית תוכלו להמשיך לטפל בילד שלהם בין טיפול לטיפול.

תזונה

תזונה היא הרבה פעמים המפתח להצלחת הטיפול ושימור המצב לאורך זמן. המלצות תזונתיות ינתנו בהתאם לגיל הפעוט ומצבו ומטרתם תיהיה תמיכה בתהליך ההבראה. האתגר לא פשוט לכולם, מעבר לסבל של הילד גם אנחנו כהורים נאלצים להפסיד ימי עבודה ,תורים חוזרים לרופאת ילדים, בדיקות שמיעה. הפתרון הרבה פעמים הוא לא מסובך כלל: להכניס לתפריט היומי של הפעוט מזונות עם יכולת ייבוש של הנוזלים, צמחי מרפא שעוזרים לניקוז הנוזלים מהאוזן.

לשאלות והתייעצות אני כאן?

מקרה מהקליניקה

ילד בן 11 חודשים, דלקת אוזניים שלישית ברצף, הרופא ממליץ על אנטיביוטיקה מניעתית. לשלושה חודשים בין הדלקות עוברים מספר ימים מצומצם והנוזלים באוזניים נשארים ורק מחכים לדלקת הבאה. הצפי הוא שאם האנטיביוטיקה המניעתית לא תעשה את העבודה הולכים לניתוח כפתורים. אני פוגשת פעוט מתוק, מלא בנוזלים, מרייר המון, נזלת שלא נגמרת וכמובן גם עכשיו יש נוזלים באוזניים. חוץ מזה הילד פולט/מקיא כמעט אחת ליום פליטה גדולה של  אוכל ומאוד רגיש למרקמים שונים והאמא מתקשה להמשיך חשיפה למזונות ומרקמים בגלל הרגישות. העבודה מתחילה, חוץ מדיקור אחת לשבוע, האמא מקבלת הביתה פורמולה של צמחי מרפא שתפקידה לייבש את הנוזלים הרבים והנחיות תזונתיות שמותאמות לפעוט.

אחרי 4 טיפולים, יש הרבה פחות ריור, הילד הפסיק להקיא את הארוחות שלו ומתקדם מאוד בחשיפה למוצקים ומרקמים שונים, ובינתיים למרות שיש עדיין נוזלים באוזניים אין תהליך דלקתי.

מסנן מאמרים

IBD- מחלות מעיים
אורך חיים בריא
טיפול בילד/ה
טיפול בנשים
טיפול בצמחי מרפא
רפואה מסורתית
תזונה

מאמרים נוספים

PFAPA (פיפאפה)
PFAPA מה זה?
רפלוקס אצל תינוקות_Gastro-Esophageal Reflux
רפלוקס בתינוקות Gastro-Esophageal Reflux
אטופיק דרמטיטיס_אסתמה של העור
אסתמה של העור(אטופיק דרמטיטיס)
תמונה ראשית הפרעות קשב וריכוז ADHD
בעיות קשב וריכוז והקשר לארוחת הבוקר
תזונה ותרבות השפע
עידן השפע התזונתי, אמת או שקר?
רפואה אינטגרטיבית
רפואה אינטגרטיבית - השילוב המנצח
סטרס טיפול
הצילו ! אני בסטרס
מניעת מחלות חורף
מניעת מחלות חורף המלצות וטיפים
לגדל ילד בריא
לגדל ילד בריא-ארוחת בוקר
דיקור סיני לילדים שאלות ותשובות
שאלות ותשובות דיקור סיני לילדים
אלמנט עיצובי

השאירו פרטים

לקבלת פרטים לגבי הטיפול מלאו את הטופס